sommardag!!

Idag har jag varit i stallet från ett till typ halv 7.... jag och challe skulle rida till åkern och rida dressyr/busa och eftersom jag var där kl 1 och challe skulle komma kl 2 så började jag skrapa bommar vilket var en uppgift som stod på tavlan, jag var väl klar kl 2 och challe var fortfarandeinte där.. Jag tog mina borstar och började borsta den underbara måns utomhus eftersom det var så fint och bra väder :) när jag var klar gick jag in med måsse och tog in märta och började borsta märta det slutade med att jag sadlat båda och stod fortfarande och väntade på challe... tillslut kom segisen men miljoner ursäkter. hahha. iallafall for vi ut med pållarna. Måns vart överlycklig av att se det höga gräset och ville äta på direkten, men det fick han inte, utan istället så ville jag att vi skulle rida dressyr istället. Det gick väl inte sådär jättebra. han var väldigt dragitpå bettet och började typ draiväg direkt han såg märta. Det slutade med att jag och challe red lite galoppombyten. föresten! Jag höll på rida på några harar som gömde sig i gräset.. det lät ungefär såhär:
jag:CHALLE!!! SER DU KANINERNA!! KANINER SER DU !!!
challe: Nej, det är rådjur!
jag:NEJ, DET ÄR KANINER, SER DU INTE? KANINER!
challe: det är harar, hanna...
hahha :)
måns och märta fick busa och äta gräs på slutet och det uppskattades!

Nu ska jag sova enligt mina föräldrar men inte enligt mig. HARE!
Gamla bilder (2009) men bilder från ängen:
Måns och märta

Märta och challe (gräset är MYCKET längre nu)

påväg till åkern

APAN!!

jag har nog nårga filmer jag kan läggaut någon dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0