BORIS HAR KOMMIT

Underbart söta lilla boris!
Jag, vanja och lovis skulle precis fara hem, då lille boris kom ut. Vi hade anat att det var nära till fölning när hon gick runt i boxen hela tiden. Han var ju urgullig. Han är brun med 2stycken strumpor bak och en stjärn i pannan :)
Det var faktiskt första gången jag sett en fölunge så ny. Han hade lite problem att komma sig på fötter en början men sen med lite hjälp gick det bättre. Det riktigt stora problemet var väl hur man skulle dricka mjölken.. Jag hoppas det löste sig men han fick ju i sig lite iallafall när vi hjälple honom:)

Måns gick väl sådär idag då jag red på vägarna. Skritten och traven var inga problem att ta skänkeln eller flytta sig för skänkeln, han var väldigt duktig fram tills galoppen, då han bara hängde sig på bettet och orkade verkligen inte anstränga sig. Jag busade av han lite och tänkte att det kanske skulle gå bättre nu, men icket! Fick an aldrig att trampapå, men jobbade då mer med markarbetet i trav och då var han superfin igen :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0