^^

hello allihopa!
Helgen har väl varit lite sisådär..

Första klassen var en LB, och den gick bra förutom lite slarvfel i grunden. Men jag är mycket nörjd över honom i omhoppningen för då fick vi till ett par riktigt bra svängar och det gav oss en tredjeplacering!
I LA:n så gick det sämre, det var mycket korsgalopper överallt och det förstörde även våran nolla(i grundomgången)... Det var ur sväng och måsse fick korsgalopp och när vi då kom fram till hindret så drev jag fortfarande på honom för att han skulle fixa galoppen och då blev det för mycket och han hann inte upp men benen och vi rev. alltså 4fel.

LB:n gick grunden faktiskt riktigt bra, och sen när vi kom till sista hindret som var en trippel ur kurva, så hade vi inte tillreckligt med fart i kurvan och när vi då kom på ett stort så tog han ett omöjligt omtramp och landade på bakbommen...! underbara häst! stackarn ! Men han visade inga tecken på vettrenärbesiktingen så han gjorde inte illa sig mycket iallafall.
Jag trodde att han skulle bli lite osäker när han fick avsluta med ett sånt språng, men när vi red fram och hoppade fram till LA:n så hoppade han superfint! När vi då gick in på banan så trodde jag att det skulle gå jätte bra, dock så var det ju en A:0  och jag tänkte ju svänga lite. Ettan och tvåan gick jätte bra, seb var det en U-sväng till trean som jag drog in lite för mycket och fick då inge tryck eller fart att hoppa av, och så fick vi ett stopp. När vi kom till hinder nr7 så gjorde jag exakt lika dant och vi fick ettt till stopp... ONÖDIGT! Måns som kändes så fin och allt, och så ska man trappa sig just då..! Dock så tror jag att han var lite trött också, men jaa det var ju ändå jag som gjorde fel..!

nu ska jag sova, vi börjar kl 12.10 imorgon så det ska bli UNDERBART med sovmorgon! HARE!

Umeå, en tredjeplats i LA :)


Kommentarer
Postat av: charlotte

sv; ja visst gjorde de! och tänk sen att jag tyckte att han gick dåligt där, eller dåligt och dåligt, men spänt och lite orytmiskt! fin han va innan ! :D



jaa det är så himla roligt!



graaaatttis till gula rosetten i alla fall! :D

2010-08-30 @ 09:06:41
URL: http://ristiniemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0