can you feel the love tonight

halloj!
jagh tänkte berätta lite om helgen.

LÖRDAG: jag tävlade LC+5an som förstaklass, och det gick bra. måns var stark som ett as och det kändes som om jag inte riktigt fick honom att hoppa uppåt utan att det mest bara bev framåt. Vi kom lite välnära på vissa hinder men annars så gick det bra. omhoppningen gick kanon och vi fick den snabbaste tiden och vann klassen! :D
I LBn, som var sista kvalomgången av mountain horse så gick grunden kanon, måns var mycket mindre dragig fast dock segare...(det kan ju ha berott på att det var typ 60graader i solen..!) det var väldigt många som kom till omhoppning och när jag väl skulle gå ut så slog det slint i skallen på mig och jag red hur dåligt som helst, men tur jag sitter på måns som räddade och ställde upp! vi slutade på 15fel efter en krachning på 1an och en rivning på tredjehindret och ett stopp på sista + 3tidsfel... men jag jag är ändå nöjd över grunden som gjorde att jag och måns fick 52poäng och slutade på en delad tredjeplats med julia:) våran första plasering i mountanhorse!hihi

SÖNDAG: gick sämre. jag bytte klass från LB+5 ner till LC för att måns inte skulle bli så trött. LC gick inte så jätte bra, ungefär samma grund i denhär klassen som i första klassen och sen i omhoppningen så tappade jag allgalopp då jag försökte svänga en U-sväng snävt och det resulterade till att vi hamnade på ett mittimellan språng och måns stannade. så vi slutade på 4fel.
sen var det lag-klassen, LA asså. Jag var först ut av stöckeslagmedlemmar. efter en urkass framhoppning så gick jag ut på banan lite osäker. när jag kom mot ettan så hade jag förlite ben och jaa, allt blev bara bajs! Måns stannade, men sen så skärpte jag till mig fram tills sista hindret och det var hur nära som helst att vi skulle riva, men icket för jag rider på världens bästa häst! jag och vanja var så besvikna på oss själva och grinade sönder och trodde att vi förstört för laget, när vi plötsligt fick veta att det inte var så många nollor, endast 2 C-ponnyer nollade och bland dem två var rebecka:) och när challe väl skulle hoppa så kunde jag knappt tittahaha! Bäst som hon är så gick hon nolla son visade sig räcka till en sger! Stöcke segrade i sista omgången i div1 och van även totalt div1:) underbart!


idag fylle min pappa år jag tror han blir 45 om jag inte har fel.. :S såå vi har tryckt fika och så,
GRATTIS MIN FRISKA HELT NORMALA PAPPA!

HARE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0